söndag 18 november 2007

Cardoza Games fuskar med direkttrafik.

Jag googlade här om dagen på nyckelordet Expekt och till min förvånad hittar jag cardozagames.com rankande ganska högt på just det nyckelordet.

Nu undrar jag varför de rankar så högt, sajten nämner ingenting om expekt och de verkar inte ha något sammarbete.

Men när jag sedan kollar på deras nyckelord på sidan.
Nyckel ord finns med i html text för att specifiera under vilka nyckelord, i t.ex google som man vill sidan ska synas i, och där hittar jag det följande:

<
meta name="keywords" content="poker, online poker, poker room, poker rooms, play poker, poker strategy, playing poker, play texas hold em, how to play poker, hold em poker, internet poker, poker download, online texas hold em, texas hold em poker, holdem poker, poker tips, partypoker, fulltiltpoker, pokerstars, Unibet, Expekt, texas poker, poker cards, poker hands, poker rules, poker games, poker chips, poker odds, poker players, poker chip, poker hand, poker bonus, poker tournament, free poker, texas hold em,"/>


Detta är inte första gången en sajt uttnytjar en annan sajts branding för att få trafik, men att ett pokerrum som står bakom cardoza böcker sjunker så lågt är ganska otroligt.

Ni av er som läser mina blogginlägg, tänk för er nu hur många sjuka tjuvar det finns på internet och akta er för att gå in på en annan sida när sidan du söker efter är fulltilt.

Inga kommentarer: